سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت طرح اندیشان پویا

سیستم برنامه ریزی تولید چیست؟

سیستم برنامه ریزی تولید فرآیند تصمیم گیری در مورد منابع مصرفی سازمان است که سازمان برای عملیات های آینده اش به آن ها نیاز دارد، و نیز تخصیص این منابع مصرفی در جهت تولید محصول مورد نظر در تعداد مورد نیاز و با کمترین هزینه، و پیش بینی و فراهم آوردن به موقع مجموعه عوامل مورد نیاز برای ساخت و تولید محصولات مورد نظر، و تعیین کمیّت آن ها می باشد.

سیستم برنامه ریزی تولید

مدل های برنامه ریزی تولید

  • مدل برنامه ریزی تولید ایستا ( قطعی )

در این مدل فرض را بر این اساس قرار می دهیم که آینده قطعی است و هیچ گونه تغییری در تقاضا ایجاد نخواهد شد.

و مطابق یک تقاضای ثابت برای آینده برنامه ریزی می کنیم.

  • مدل برنامه ریزی تولید پویا ( داینامیک )

روش برنامه ریزی پویا یک الگوریتم بسیار عمومی است و می‌توان آن را به مسائل بهینه ‌سازی اعمال کرد که در آن‌ ها هزینه رو به جلو و هزینه جا به‌ جایی از یک حالت به حالت دیگر، جمع شونده است.

از آن جا که در این روش برنامه ریزی آینده احتمالی است و تقاضا ممکن است تغییر کند، متناسب با شرایط برنامه تولید نیز تغییر می کند.

اهداف برنامه ریزی تولید

  • استفاده بهینه از منابع تولید
  • رضایت مشتریان
  • کمک به مدیران برای تصمیم گیری بهتر
  • کاهش هزینه های تولید و نگهداری
  • کاهش هزینه های تولید ناشی از تولید در وقت عادی
  • کاهش هزینه های تولیدی ناشی از قرارداد های جنبی
  • کاهش هزینه های تولیدی ناشی از اضافه کاری
  • ایجاد و حفظ یک بانک اطلاعاتی جامع

نرم افزار برنامه ریزی تولید

در سیستم برنامه ریزی تولید برای سازمان­ های تولیدی، قبل از آنکه عملیات تولید یک محصول آغاز شود باید برنامه­ ریزی دقیقی بر مبنای زمان استاندارد ساخت محصول صورت گیرد تا مدیران بتوانند مقایسه ­ای بین بودجه دستمزد پیش بینی شده و هزینه های واقعی دستمزد انجام دهند. این کار در گذشته به دشواری صورت می­گرفت اما با پیشرفت تکنولوژی و شکل گیری دانش کامپیوتر، نرم افزارهای برنامه­ریزی پا به عرصه تولید نهادند تا ارائه برنامه و کنترل هزینه ­های دستمزد برای مدیران در امر تولید محصول امکان پذیر گردد. در حقیقت هدف اصلی نرم افزار برنامه ریزی تولید، مدل سازی و ارائه برنامه منظم و دقیق تولید محصول برای یک کارخانه بر اساس محدویت های تقاضا، ظرفیت تولید، انبار، بودجه و… می­باشد.

مدیریت منابع مالی چیست؟

سیستم مدیریت منابع مالی متشکل از متدهایی است که چرخه ی مالی زندگی ما را تامین میکند و میتواند یک شمای کلی از وضعیت اقتصادی به ما دهد.به عبارت دیگر مدیریت منابع مالی کاربرد اصول اقتصادی مطرح در دنیا برای حل مسائل مختلف پیش رو است. یکی از اهداف سیستم مدیریت منابع مالی رساندن ارزش شرکت به بیشترین حد ممکن است و از آن جایی که مدیر مالی با مالکان و افرادی که جز فعالان بازار سرمایه اند در ارتباط هستند لازم است که برنامه مناسبی از سود و رشد شرکت داشته باشند.

مدیریت منابع مالی

اهداف مدیریت منابع مالی

یکی از اهداف شرکت ها از تشکیل سیستم مدیریت منابع مالی تضمین نوع کسب و کار می باشد و این کار بستگی به نوع مدیریت آن شرکت دارد که اگر به بهترین شکل ممکن اداره شود می توانند آن شرکت را به سمت کسب و کار عالی سوق دهند.

سیستم مدیریت منابع مالی به طور کلی به کارهایی مانند تهیه و کنترل مدیریت منابع مالی یه واحد اقتصادی می پردازد که از این اهداف مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطمینان از کافی بودن بودجه برای واحد های اقتصادی
  • اطمینان از به دست آوردن سود کافی برای سهامداران که این سود بستگی به قیمت بازار سهام و توقعات سهامداران دارد
  • اطمینان از استفاده درست از منابع مالی شرکت
  • اطمینان از اعتماد کردن سهامداران از امنیت موجود در شرکت برای سهام گذاری

بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟

امروزه صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ برای مرتب سازی فعالیت‌های خود از نرم افزار حسابداری مالی  بهره مند می‌شوند زیرا که این نرم‌افزارها به آنها کمک می کند تا حساب‌های دریافتی و قابل پرداخت را ردیابی کنند و درک درستی از سودآوری خود داشته و برای فصل مالیات آماده باشند.

نرم افزار های حسابداری مالی ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا جریان‌های مالی شرکت خود را ثبت کرده و وضعیت صندوق شرکت را بررسی کنید. همچنین با استفاده از آنها می‌توانید معاملات خود با شرکت‌های دیگر را ارزیابی کرده و گزارشاتان را ارائه کنید. برنامه حسابداری به شما این فرصت را می‌دهد تا بر ارتباطات مشتری و فروشنده مدیریت داشته باشید، سفارش خریدرا ثبت وسطح سهام را پیگیری کنید.

سیستم حقوق و دستمزد چیست

سیستم حقوق و دستمزد به سیستمی متشکل از برخی اجزاء گفته می شود که کار اصلی آن محاسبه هزینه های مربوط به حقوق و دستمز است. بطور کلی اجزء سیستم حقوق و دستمزد

بدون در نظر گرفتن اینکه، سیستم برای موسسه بازرگانی و خدماتی و یا تولیدی طراحی شده  به بخش های زیر طبقه بندی می گردد.

سیستم حقوق و دستمزد

مزایای وجود سیستم حقوق و دستمزد چیست

در زیر بصورت لیستی مختصر به برخی از مزایای سیستم حقوق و دستمزد اشاره می کنیم.

  • محاسبه دقیق حقوق بر مبنای هر نفر
  • پرداختی دقیق بر مبنای ساعت کاری
  • محاسبه کسورات حقوق و دستمزد
  • بایگانی اسناد مرتبط با پرداخت به پرسنل

5 دلیل برای مهم تلقی نمودن حقوق و دستمزد چیست؟

زمانی که یک سازمان روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود، حفظ و نگهداری افراد کلیدی و استخدام افراد باقابلیت‌های مناسب یکی از اصول بقا سازمان محسوب می‌شود و همین موضوع اهمیت یک سیستم حقوق و دستمزد را نشان می‌دهد و ازاین‌دست دلایل بسیار می‌توان اسم برد اما به‌طور خلاصه 5 دلیل برای مهم تلقی نمودن یک سیستم حقوق دستمزد می‌توان به شرح زیر ذکر نمود:

1- یکی از بالاترین هزینه‌های واحد تجاری در راستای فعالیت است.

2- منابع انسانی یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش کیفیت کار و درآمدزایی سازمان تلقی می‌شود.

3- در سطح کلان، مسائل بسیاری در زمینه اجتماعی، رفاهی و سیاسی ایفا می‌کند.

4- هزینه‌های حقوق و دستمزد در شرکت‌های خدماتی، دانش‌بنیان و یا طراحی در بالاترین و در مواردی تا 80 درصد کل هزینه‌های یک سازمان را در برمی‌گیرد.

5- در شرکت‌های صنعتی، هزینه حقوق و دستمزد عموماً بین 10 الی 15 درصد هزینه‌های بهای تمام‌شده تولید کالا را شامل می‌شود.

سیستم دریافت و پرداخت

نقش سیستم‌ دریافت و پرداخت در ثبت، نگهداری و پردازش منابع مالی کسب و کارها موجب شد است که اطلاعات مالی با سرعت و صحت بیشتری ثبت و نگهداری شوند؛ از سویی ضمن کنترل و نظارت بر فرآیندهای  مالی، مدیران مالی کسب و کارها را از هرگونه سوء استفاده احتمالی از اسناد مالی و وجوه نقد آن آگاه می‌سازند؛ تا با استفاده از آن بتوانند ریسک از دست رفتن دارایی‌های سازمان متبوع خود را به حداقل برسانند. نرم‌افزار دریافت و پرداخت، سابق بر این با نام سیستم خزانه‌داری در بازار سیستم‌های مالی در ایران شناخته می‌شد.